Muuttoehdot

Nordic Trio Service > Muuttoehdot

Nordic Trio Service Oy – Muuttoehdot

1. Palvelun tilaaminen ja sopimus
Muuttopalvelu tulee tilata kirjallisesti joko sähköpostitse tai verkkosivujemme kautta. Sopimus syntyy, kun asiakas on hyväksynyt tarjouksen ja saanut kirjallisen vahvistuksen. Muuttopalvelun hinta perustuu arvioituun muuton laajuuteen ja sen vaatimuksiin. Mikäli muuton laajuus tai sisältö muuttuu palvelun aikana, voi hinta muuttua vastaavasti.

2. Palvelun laajuus
Muuttopalvelu kattaa muuton kuljetuksen, purkamisen ja tarvittaessa pakkaamisen (maksullinen lisäpalvelu). Palvelun yksityiskohdat sovitaan etukäteen asiakkaan kanssa. Erityispalvelut, kuten pianon siirrot, arvokkaiden esineiden käsittely tai erikoiskalusteiden siirrot, voivat vaatia erillisen lisämaksun.

3. Vastuukysymykset
Muuttopalvelu vastaa irtaimiston vahingoittumisesta vain, jos vahinko johtuu huolimattomasta käsittelystä tai kuljetuksesta. Asiakas on vastuussa siitä, että kulkureitit ovat turvalliset ja esteettömät. Palveluntarjoaja ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat asiakkaan laiminlyönneistä, virheellisestä pakkaamisesta tai suojaamattomista tavaroista.

4. Aikataulu ja siirtyminen
Muuttopäivä ja -aikataulu sovitaan etukäteen asiakkaan kanssa. Jos asiakas tarvitsee muuttopalvelua tiettynä päivänä, varaus tulee tehdä mahdollisimman aikaisin. Nordic Trio Service Oy ei vastaa viivästyksistä, jotka johtuvat ylivoimaisista esteistä (esim. sääolosuhteet, liikenneonnettomuudet, tietöiden aiheuttamat sulut).

5. Muuton erityispiirteet
Jos muutossa on erityispiirteitä (esim. portaikkoja, ahtaita kulkuväyliä, pitkiä käytäviä tai hissittömyyttä), tulee niistä ilmoittaa etukäteen. Asiakkaan vastuulla on varmistaa, että irtaimisto mahtuu sisään ja että tilat soveltuvat tavaroiden kuljettamiseen. Mikäli ajoreitillä on esteitä suurille ajoneuvoille (kuten matalia siltoja tai kapeita katuja), tulee tästä mainita ennakkoon.

6. Muuttovarastointi
Jos tavaroiden välivarastointi on tarpeen ennen toimitusta, tulee siitä ilmoittaa etukäteen. Varastoinnin hinta määräytyy tilantarpeen ja säilytysajan perusteella.

7. Maksaminen ja peruutukset
Nordic Trio Service Oy:llä on oikeus periä etumaksu ennen työn aloittamista. Etumaksun suuruus määritellään tapauskohtaisesti ja se vähennetään loppulaskusta työn valmistuttua. Etumaksu toimii varausmaksuna, joka vahvistaa sovitun muuttopäivän ja työn suorittamisen.

Muuttopalvelun loppumaksu suoritetaan välittömästi, kun kaikki tavarat on toimitettu määränpäähän ja työ on saatettu loppuun, ellei muuta ole kirjallisesti sovittu. Maksu voidaan suorittaa käteisellä tai kortilla (maksupääte mukana). Mikäli maksua ei voida suorittaa heti muuton päätyttyä, työnjohtaja voi tulla myöhemmin samana päivänä rahastamaan suorituksen.

Laskulla maksaminen on mahdollista vain, jos siitä on sovittu erikseen ja kirjallisesti ennen työn aloittamista. Yrityksellä on oikeus kieltäytyä laskutuksesta ilman ennakkosopimusta.

Mikäli asiakas peruuttaa muuton alle 24 tuntia ennen sovittua ajankohtaa, Nordic Trio Service Oy:llä on oikeus veloittaa peruutusmaksu, joka kattaa varattujen resurssien ja työntekijöiden kustannukset. Jos muuttoa ei voida suorittaa asiakkaasta johtuvista syistä (esim. maksun laiminlyönti, väärä osoite, esteellinen kulku), yrityksellä on oikeus veloittaa täysi hinta sovitun työajan mukaisesti.

8. Asiakkaan velvollisuudet
Asiakas vastaa siitä, että kaikki tavarat on pakattu asianmukaisesti ja merkitty selkeästi. Kulkureittien tulee olla vapaat ja turvalliset ennen muuton alkamista. Asiakkaan tulee olla läsnä koko muuton ajan tai sopia vastuuhenkilö, joka valvoo muuttoa ja vastaanottaa tavarat. Jos tavaroita joudutaan tilapäisesti jättämään kadulle, on asiakkaan sovittava vartioinnista muuttomiesten kanssa. Yritys ei vastaa vartioimattomista tavaroista, ellei niistä ole erikseen tehty kirjallista kalustoluetteloa, jonka muuttomiehet ovat hyväksyneet.

9. Vakuutukset
Asiakkaalla tulee olla voimassa oleva kotivakuutus tai muu vastaava vakuutus, joka kattaa muuton aikana mahdollisesti syntyvät vahingot. Nordic Trio Service Oy:llä on vastuuvakuutus, joka kattaa vahingot vain siinä tapauksessa, että ne johtuvat yrityksen tai sen työntekijöiden todistetusta huolimattomuudesta tai työvirheestä.

Yrityksen vastuu rajoittuu enintään tiekuljetussopimuslain (TKSL) ja alan yleisten sopimusehtojen mukaiseen korvaustasoon. Yritys ei vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista, kuten tulonmenetyksistä, käyttökatkoksista tai henkisestä haitasta.

Mikäli asiakas katsoo, että vahinko on tapahtunut muuton yhteydessä, on asiakkaalla oltava selkeä ja todennettavissa oleva näyttö siitä, että vahinko on syntynyt nimenomaan muuton aikana ja Nordic Trio Service Oy:n toiminnan seurauksena. Näyttönä voidaan pitää esimerkiksi valokuvia ennen ja jälkeen muuton, silminnäkijähavaintoja tai muuta vastaavaa dokumentoitua aineistoa.

Vahingosta on ilmoitettava välittömästi työn suorittajalle paikan päällä sekä toimitettava kirjallinen vahinkoilmoitus viipymättä. Jos vahinkoa ei ilmoiteta heti sen havaitsemisen jälkeen tai jos näyttöä vahingon syntyhetkestä ei voida esittää, yrityksellä ei ole korvausvelvollisuutta.

Nordic Trio Service Oy ei vastaa vahingoista, jotka johtuvat puutteellisesta pakkaamisesta, suojaamattomista tavaroista, väärin arvioiduista painoista, asiakkaan antamista virheellisistä tiedoista, olosuhteista, joihin yritys ei ole voinut kohtuudella varautua, tai ylivoimaisesta esteestä (force majeure).

Mikäli asiakkaan vakuutusta käytetään vahingon kattamiseen, yrityksen vastuu rajoittuu vakuutuksen omavastuuosuuteen, edellyttäen, että vahinko on selkeästi osoitettu johtuneen Nordic Trio Service Oy:n huolimattomuudesta.

10. Tärkeää huomioitavaa (asiakkaan vastuulla)
Kaapit on tyhjennettävä ennen muuttoa. Huonekalut tulee suojata – yritys ei vastaa suojaamattomien esineiden rikkoutumisesta. Lattioiden suojaus on asiakkaan vastuulla. Yritys ei vastaa ylipakattujen tai liian korkealle pinottujen laatikoiden rikkoutumisesta. Nordic Trio Service Oy ei kuljeta aseita, vaarallisia aineita, kaasupulloja, bensakanistereita eikä eläimiä.

11. Pakkausohjeet (asiakkaan vastuulla)
Kaikki pienet tavarat tulee pakata suljettuihin laatikoihin. Herkästi särkyvät esineet tulee merkitä selkeästi (“SÄRKYVÄ”) ja suojata kunnolla. Kalusteet ja elektroniikka on suojattava ennen muuttoa. Irtonaiset osat (jalat, johdot, hyllyt jne.) tulee irrottaa ja pakata erikseen. Tavarat tulee olla nostettavissa turvallisesti ja esteettömästi. Yritys ei vastaa vaurioista, jotka johtuvat puutteellisesta pakkaamisesta tai suojaamisesta.

12. Korostettavat vastuuehdot
Yritys ei vastaa suojaamattomien lattioiden, huonekalujen tai tavaroiden vahingoista. Yritys ei vastaa kaapeista, joita ei ole tyhjennetty tai purettu. Levyjä, jalkoja, irto-osia tai muita suojaamattomia komponentteja ei korvata, jos ne vahingoittuvat. Jos laatikon sisällä rikkoutuu tavaraa, mutta laatikko on ulkoisesti ehjä, yritys ei vastaa vahingosta, sillä todennäköinen syy on esineen liikkuminen laatikon sisällä.

13. Asiakkaan yhteistyö muuton yhteydessä
Muuton sujuvuuden varmistamiseksi asiakkaan on hyvä tulla muuttomiehiä vastaan ulos ja osoittaa ovi, josta muutto suoritetaan. Jos on epäselvää, onko parempi käyttää etuovea vai sisäpihan ovea, tulee tämä tarkistaa muuttomiesten kanssa ennen kuin muuttoauto ajetaan paikalle. Näin vältytään turhalta ajolta ja säästetään aikaa.

14. Tauot
Työmiesten työaikaan lasketaan 10-15 minuutin juomatauko jokaisen kahden tunnin jälkeen. Työntekijöillä on oikeus myös ruokataukoon neljän tunnin työnteon jälkeen. Ruokatauko kestää yleensä 30–45 minuuttia, eikä sitä lasketa työaikaan eikä siitä veloiteta asiakasta. Jos työpäivä on ollut niin pitkä, että siinä on pidetty juomataukojen lisäksi ruokatauko, vähennetään kokonaistyöajasta ruokataukoon käytetty aika. Normaalisti se on 30 – 45 min.

15. Alkoholi
Nordic Trio Service Oy:llä on oikeus kieltäytyä muuttopalvelun suorittamisesta, jos asiakas on päihtynyt. Tällöin veloitetaan kuitenkin koko arvioitu muuttopalvelun hinta, koska työntekijät on varattu kyseiselle ajalle.

16. Työturvallisuus
Asiakkaan tulee ilmoittaa ennakkoon, jos työpaikalla on tavallisesta poikkeavia työturvallisuusriskitekijöitä, kuten ahtaita tiloja, raskaita erikoisesineitä tai muita erityisolosuhteita. Jos työntekijät havaitsevat vaaratekijöitä, heillä on oikeus keskeyttää työn välittömästi. Näissä tapauksissa Nordic Trio Service Oy laskuttaa tehdystä työstä, kuitenkin vähintään viiden tunnin veloitusta vastaavan summan. Yritys noudattaa aina työturvallisuuslakia sekä kuljettajien ajo- ja lepoaikasäädöksiä.

17. Erityisehdot ja muutokset
Nordic Trio Service Oy pidättää oikeuden tehdä muutoksia ehtoihin ilman ennakkoilmoitusta. Muutokset koskevat vain tulevia tilauksia. Asiakkaan toivomat muutokset muuttoon tulee ilmoittaa mahdollisimman aikaisin.

18. Erimielisyydet ja lainkäyttö
Mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla. Mikäli sovintoa ei saavuteta, erimielisyydet käsitellään Suomen lain mukaisesti yrityksen kotipaikan käräjäoikeudessa.

Palvelemme pääkaupunkiseudulla tarjoamalla luotettavat muutto-, tavarankuljetus- ja kuriiripalvelut. Oli kyseessä pieni tai suuri kuljetus, me hoidamme sen nopeasti ja ammattitaidolla, jotta sinä voit keskittyä muihin asioihin. Ota yhteyttä ja varaa palvelu vaivattomasti!

Uutiskirje

Älä jää paitsi ajankohtaisista uutisista ja tarjouksista! Tilaa uutiskirjeemme ja ole ensimmäisten joukossa kuulemassa uusimmat tiedot.

041 310 4675

Palvelemme joustavasti

Copyright © 2025 nt-service.fi™. Kaikki oikeudet pidätetään.